Sunday, August 19, 2012

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI 1433 H MOHON MAAF LAHIR DAN BATIN


Hari ini genaplah sebulan Ramadhan dan esok, 1 Syawal menandakan Hari Raya Aidilfitri khususnya di kalangan umat Islam di Indonesia Termasuk admin cerpen666 akan menyambut Hari Raya Aidilfitri. Allah SWT telah menetapkan Aidilfitri sebagai hari kegembiraan dan kemenangan bagi orang-orang yang beriman. Kita perlu merasai hakikat nikmat Allah SWT yang lengkap dan sempurna ketika menyambut hari lebaran ini.
Kegembiraan berhari raya itu bukanlah diukur dan bergantung kepada kehebatan pakaian atau hiasan serta banyaknya makanan pada hari raya itu, tetapi ia terletak kepada sejauh mana bertambahnya ketakwaan dan keimanan seseorang itu.
Dengan ketinggian ketakwaan dan keimanan itulah kedatangan Aidilfitri disambut dengan ucapan takbir dan tahmid. Takbir dan tahmid yang kita ucapkan pada malam dan pagi hari raya itu mengandungi dua makna; pertama, menyambut kedatangan Syawal yang mulia dan kedua, menunjukkan kesedihan di atas pemergian bulan Ramadan al-Mubarak.
Akhir kata, Selamat Hari Raya Aidilfitri, Maaf Zahir dan Batin daripada saya. Semoga kita semua sentiasa dirahmati, diberkati dan dilindungi oleh Allah SWT.



©Powered By Google

Related Articles :


Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Facebook

0 comments:

Cerpen666

-Cerpen666-Only-

RECENT POSTS

Cerpen666-blog-

POPULAR POSTS

Cerpen666-
 

LOVE IS TO ACCEPT OTHERS FOR WHAT THEY ARE Copyright © 2011-2012 BloggerTemplate is Designed by Cerpen666